Přihlášení
Nick (bez diakritiky)

Heslo



REGISTRACE

ZAPOMENUTÉ HESLO
facebook_share
twitter_share
google_share
mailto
scrolltop
pavel
obrázky
Hiearchie článků
Rozcestník » Poezie - zbylé formy » o voknech a tak
o voknech a tak



čučim do bílýho vokna mýho tranzistorovýho počítače
prsty přichlíplý na dlani klávesnice
a přemejšlim jakej je mezi náma vlastně rozdíl
držíme se
s hranatýma hranicema sme
s virtuální zimou v hárdisku
takovou hluchou na písmena
na slova
vzájemný zrcátko v rámu fotky

a s cizejma se nebavim
nezvedám hovory který nemam uložený
ale když nepromluvíš
propíchnu tě starou čínou
a napíšu ti vobyčejnej dopis s olíznutým Zemanem
zvenku nechutnej uvnitř já
a přinese ho nahá pošťačka
placatej
doručenej z Voroniných obrazů
a na tvým oleji
pak praskne houslistovi struna
/neměls ho tam namalovat/
hned potom co šachovnice přeskládala barvy do foťáku
za trest abys věděl


a taky na památku toho kaktusu
co skončil tak blbě
s písmenem jé co se vůbec nedivilo
tak úplně blbě zasilikonovanej
ve dvojitým křídlení




Komentáře
03.12.2013 09:26 Vorona
avatar fakt, že jsem myslela, že to psal Jarda...umíš vstoupit do člověka, do čtenáře...prostě v poslední době si myslím, že umíš i vystoupit, na tom pódiu :-)
kdybych mohla, dám 2 palce :-)
03.12.2013 15:20 Wopi
avatar nevim proč mi některý místečka malinko drhnou, mám pocit, že to mohlo líp plynout, ale třeba jsem jen špatně vyladěn - výborná věc to je, palec hore
03.12.2013 17:59 Jaroslav Vraj
avatar přívalovej déšť prej od pátku u nás, hm, tak nějak
mě to už ani nepřekvapuje - je konec roku, i ta nálada
s ním...

stane se mockrát, že se autor netrefí do "počasí" v hlavě
čtenářově, a stane se stejně tak často, že se čtenář
přesto vrátí, aby promočenej zjistil proč

i když vidí skrz ta slova, a myslí v tý chvíli jenom na sebe,
neumí při čtení držet deštník a zároveň chodit s textem
pět tam, na souvrati obrať (jak je zvyklej) a pět zpátky,
jenom to spíš zkouší umět

a někdy je moc rád, když má pocit, že pod tím smyšleným
deštníkem skončí spolu s autorem, a on mu pak sám pomáhá,
zaklesnutej v hlavě, přeskakovat támhlety kaluže...

- - -

Tvůj text není zas tak jednoduchej, spíš jen jako takovej na první
dělá obličeje, ale v uších ho je plno -
třebaže ne že tak úplně a výhradně po poezii, ale i zblízka po lidech,
i po jednom jediným z nich si umí v ozvěně znít
03.12.2013 19:00 Stinohra
avatar Jak moc velká drzost je, říct, že tohle je moje báseň? Je moje... vím, že je tvoje, ale je moje. Chápeš. Čtu to potřetí, předtim dvakrát potají v práci a za to by mě taky mohli vyrazit víš, číst si básně v práci je skoro jako kouřit na gymplu na záchodkách (a já mam děsně pomalej počítač). Jenže se to sem tak nějak hodí, že jo, taková drobná rebélie, ne že bych byla schopna větších... Che...

A že mám radost, že jsi to napsala a že jsi to napsala takhle. Mám radost z toho, jak ti to plyne a taky z volíznutýho Zemana a za první strofu. Celou. Mám radost, díky a palec.
03.12.2013 20:20 jardaJJ
avatar jakože dík
takovej malej, snad aby si ho nikdo nevšim
možná bych se pozastavil nad komentem jarka
proč mám pocit že psal svý vyjádření jako poctu svejm slovům, proč nevidím a proč neslyším
text se mi zdá jednoduchej, snad proto, že jiný ani nepíšu
není to o pocitu co vyvolá kapka rosy v kontryhelu jarní louky, která čeká na první paprsek sluníčka letního dne, ne, není, je to o tom že mě má jedna holka ráda, ráda jakože né milovat, ráda jakože ráda, a že se u toho skoro červenám? no, možná líp než brečet u madisonskejch mostů,
jo a vorča mi asi zná, její koment se dá podepsat
jako na palec to u mě není, ostatně nechápu toho, kdo by se tomu divil
03.12.2013 20:38 Jaroslav Vraj
avatar
možná bych se pozastavil nad komentem jarka
proč mám pocit že psal svý vyjádření jako poctu svejm slovům, proč nevidím a proč neslyším

víc jak dlouho se mi k pocitu ze čtenýho nepovedlo vyjádřit líp
a přesněji k svýmu

...a jinak rád Tě vidim, brachu
03.12.2013 21:35 Indigo
avatar Asi to bude tím prosincem. Jinak by ty palčáky zůstaly někde v zásuvce a vy by jste chytali prostě někde bronz tak urputně, že by nešlo přijít. Prakticky celej den si s tím lámu hlavu.Mám texty do kterých bych se mohla oblíknout a pro každej odstřižek z tý látky bych se dokázala poprvý zase nadechnout. A vypadala bych v tom hábitu bezkonkurenčně famózně, až na to, že vy by jste neměli stejnej názor.
Na druhou stranu je fakt, že texty jako je tenhle, v rámci jejich vzniku nemají zbytky.Nevytváří odnož ze který je možný dopsat další díl nebo novou básničku a je úplně jedno jestli ten příběh je celej nebo ne. A kecala bych, že mě ten ohlas netěší. Mám radost, že jsem vám dokázala něco nabídnout a jako autor, no tak co víc by moh autor od čtenáře a pro něj. I že ta konkrétní adresa, prostě ten dopis došel.Hurá!
Ale jsem teď i trochu smutná. Totiž za ty moje jiný sirotky, i nenapsaný ještě a musim se nutně cítit jako nepochopenej umělec. A vím už vlastně dávno, že takhle chcete číst. Není to zvláštní?
03.12.2013 22:05 Jaroslav Vraj
avatar
A vím už vlastně dávno, že takhle chcete číst. Není to zvláštní?

není - čtenář pochopí lecos, když přivykne a sezná
postupů a záměrů autora, a když autor naučí i sebe
trpělivosti v přibližování se právě ke čtenáři

takže dávej po svým, to my musíme hledat cestu
06.12.2013 15:46 cvrcka
avatar nahá pošťačka. ty vole, jo. takže dopis s nahou pošťačkou. no a kdyby jenom zrcátka sme byli.

trčím tu zazděná u svýho lcd ohně (já mám i vopravdovej, takže bych ani kouřit nemusela
ale já kouřím
kouřím tu skrz vodu
kolem pobíhaj moje děti
naše.) pospolu s váma všema.

sním o tom, že neexistuju jako hranice
mezi svejma představama a tím, co cítím, že je účinně
vzájemný


jak probůh ten svuj svět přesvědčit
aby byl jen jeden


prej deprese úzce spjatý s žitím ve virtuálnu
protože to, co chci
z monitoru nedostanu

protože představa o oddělenejch krabičkách cigaret s jménama na zvoncích
nefunguje

protože obejmout je pohladit je políbit je otevřít
otevřít nekončí v koši s obálkou.


Myslim hodně na JJ z Plzně. Nechcete někdo přiject? nebo se budem bavit o poezii.... .) mrkám do svíčky přes uhlík v papírovym ghettu.

a usmívám se. někdy. když neřvu.
07.12.2013 07:25 rezka
avatar koncem roku nejvíc odcházení, nejvíc těch co zustanou a co včil se životem sakra, mám kolem toho lítání, čas věnovaný potřebným je můj pán a je někdy fakt krutej, krutej
net mi nejde, knihovna daleko, že to není komentář? je,
je mi líto, že jsem daleko od slov a vět, jo zrovna v tuto chvíli je
po první větě mi napadlo, že jarda zas píše,
pak koukám.. a jo!píše, perem Inky,
ano, davam palec a tu lítost, že čtu až teď
na tuhle kytku slov přijdu zas, jak na frťana života, jo některej frťan je hořkej, ale snad proto víc živej a potřebnej, tak snad dík (za inky pero do kterého míchal inkoust jara)
07.12.2013 17:51 Marta
avatar neviem
chodím tu už pár dní a nie anie objaviť
pravý dôvod toho /prepáč že si dovolím použiť ten výraz/
stádového nadšenia
vnímam banálny text
vyrozprávaný ponad pohár dajmetomu piva či vína či wizoura
ktorý snáď má odkaz pre nejakú užšiu skupinu no ja ako "nezúčastnený" čitateľ
ostávam ľahostajná

asi tak
07.12.2013 22:43 Indigo
avatar Ano. Může vyznívat výrazem banální - keř co roste planě. A stejně tak i keř, který zahradník přistřihl do vlastní busty. Odkaz na skupinu vždy jen do té míry do které se čtenář zařadí jako zúčastněný nebo nezúčastněný pouze sám za sebe. Nemělo jiných odkazů. Netřeba hledat bližších souvislostí.
07.12.2013 22:56 Indigo
avatar Jediné jméno-Vorona. Vzhledem k autorovi, vztahuje se o dost víc ke mně, než k ní. Kdybych napsala jiné jméno, jaksi více světovější, nebylo by tomu jinak. Ano znáte ji, mohla jsem si to dovolit. Nicméně, můžeš si být jistá, že nemusíš vědět víc než je v textu. Ani ostatní nevědí. Jak se tedy potom vztahuje ke stádovitosti?
Ovšem, pokud to znamená pouze to, že text nepromluvil, nemohu se přít.
07.12.2013 23:13 Indigo
avatar Čistě objektivně? Neměla jsi číst komenty.

Jinak básnička bez adresy je vždycky na prd. A kromě toho, na stejné adrese nemůžou bydlet všichni. To je jasný.:)
08.12.2013 00:37 cvrcka
avatar /a že teda mimochodem, cvrčka nepalcovala, jen aby bylo jasno. a na text chtěla bejt až do včerejška protivná. a dneska už zase. ale ta pošťačka mě obměkčila. ta je úplně a dočista moje. a viz koment. to tak prostě vzniklo, i když spíš sem si řekla.. nojo, nepsala vo něčem takovym vlastně Indigo? než že by jako přímá reakce na text.
takže vlastně ani nevim, jestli jsem aspoň skrz ten komentář dostala se na dohled k tomu, o čem jsi chtěla mluvit. hm.

a asi nejvíc mě štve ten absurdní konec.

no dobře. sedí mi dlaně klávesnice, hranatý hranice, muj volej z obrazů, když nepromluvíš propíchnu Tě (už podruhý mi v poslední době u Tebe přijde, že mluvíš o hůlkách na jídlo)

ale jinak.. řikala jsem si... že teda ke mně umíš promluvit i líp. než tady. a zase mě mrzí, že jsi z toho přímočarýho zacílení začla mlžit. "doručenej z obrazů" "praskne" a v zápětí "přeskládala" a pak ten absurdní konec...

chtělas' mě dostat do fáze uvažování, kdy si řikám,

''takže teď už jsme minuli ten okamžik, kdy jsme si ještě povídali a dostáváme se do toho, kdy vzorce na tapetách nechávají na sítnicích tajný zprávy o smyslu světa a my jsem schoný se řehtat a asociovat čistě pro to, že spolu chcem bejt, spolu..prostě psychedelika třetí až čtvrté ráno...

no jestli jo, tak mi to trvalo tři? dny se toho dobrat.
08.12.2013 08:56 Indigo
avatar A proč chtěla být Cvrčka na text protivná?
Taky mě štvou absurdní konce.
Hůlku jsem v jednom svém předešlém použila, to je pravda. To šlo taky o vřetena.Ale jinak. Tady je to hůlka na psaní-propiska, čína.A samo, že jsem si nechala prostor i pro starou Čínu.Ale u mě se z gejši vyklubala jen nahá pošťačka.Nahý pošťačky jsou totiž daleko pravdivější než gejši.
Ba ne, nemlžila jsem. Je to další svět. A je pravdivej stejně jako cokoli jinýho a velmi aktuální.
A líbí se mi jak nad tím podprahově uvažuješ. Byla bys dobrá psycholožka. Přeskládala, protože došlo ke změně a ne ke konci. Přeskládala, ale nemlžila. Navíc se během toho textu něco dělo. Tedy jednak v mý hlavě a jednak docela reálně. Nebyl to text na jeden zátah.

Jaktože Ti to trvalo tři dny? Mně ta básnička trvala třicet pět let.:)
08.12.2013 09:05 Indigo
avatar Marto, maat, udělám si s tímhle textem průzkum jinde. Chci zjistit jestli máte pravdu. Pak napíšu.
08.12.2013 17:07 cvrcka
avatar no, protivná jako protinázor, jako proč mají ostatní pocit, že je tak výjimečnej!? a protivná jako v kontextu, že nevím nakolik a co konkrétně má s Jardou .) - a z výše uvedenejch důvodů, hlavně to stavění místy čtenáře na hlavu

přeskládala v kontextu praskne, mi vadí spíš jako plác současnost, vlastně dokonce budoucnost, plác souslednost, co minula, jakože zavádějící způsobem řečení.
podobně s tou Voronou - i když tu jsem posléze uchopila si, jako krajinu (oblast) voroninejch vobrazů...ale i tak, dopis dojde, přijde odněkud, ok, ale doručenej pak prostě je, tečka. není doručenej odněkud, obvykle..

čínu jsem pochopila i tak, jako propisku, ale nejdřív tam byla ta hůlka. právě že víc evokuje i tu starou

a teda že pro mě ten text má teď smysl skrze o čem (a jak)se bavíme.

protože se mi teď daří o něj mít dál zájem a tím pádem ho můžu pochopit líp a myslím, že tím pádem můžu pochopit líp i kus světa jinde (u Tebe, atp) což má smysl. Jen bez tý diskuze by ke mně víc mlčel. ještě se sem vrátím.

já vim. třicet pět. a já to chci v několika hodinách, pff, já vim, nó, ale máš mě v rukou, tak dávej .)
08.12.2013 17:12 Marta
avatar málinko si ma pobavila, In
naozaj si myslíš, že výsledok tvojho prieskumu ma presvedčí, že nemám pravdu?
prečo by mala mať tamtá pravda väčšiu váhu ako tá moja pre mňa?
napokon
každý má pri čítaní textu právo na svoju
pravdu

či nie?

aj tak si myslím, že kdekoľvek by si dala ten text "preskúmať"
boli by v inej východzej pozícii..tamtí čitatelia
pretože či chceš ab nie, všetci tu na Poetikone o udalostiach, ktorých sa text akoby dotýka, vieme..možno by ťa prekvapilo koľko :)
08.12.2013 19:31 Indigo
avatar
málinko si ma pobavila, In
naozaj si myslíš, že výsledok tvojho prieskumu ma presvedčí, že nemám pravdu?
prečo by mala mať tamtá pravda väčšiu váhu ako tá moja pre mňa?


Překvapuješ mě, Marto. Copak v komentu nejde především o to, aby autor doznal širšího názoru na dílo? Jaksi z toho obecnějšího hlediska mohl posoudit.
Vskutku mě ani trochu nenapadlo, abych Ti vyvracela Tvé pravdy. Už vůbec ne způsobem o jakém mluvíš.
A pokud jde o Tvůj názor, právě proto, že jsem ho jaksi vzala v potaz jako potencionální pravdu, rozhodla jsem se ověřit jinde v tom smyslu, zda není ojedinělý. Tedy napadlo mne, že pokud své dílo vložím na nezávislý prostor, tedy mimo Poetikon, mohlo by Tvůj názor jedině podpořit.
Já Tě přece nechci přesvědčovat o tom, že nemáš pravdu, chci se jen dozvědět víc o svém textu. Nechápu, žes to vzala za tento konec.
aj tak si myslím, že kdekoľvek by si dala ten text "preskúmať"
boli by v inej východzej pozícii..tamtí čitatelia

Jistě. Přece jde mi o to zjistit, jak si text stojí mimo prostředí o kterém tvrdíš, že souvisí. Je to přece logické.
pretože či chceš ab nie, všetci tu na Poetikone o udalostiach, ktorých sa text akoby dotýka, vieme..možno by ťa prekvapilo koľko :)

Jak můžeš Marto vědět, kterých událostí se tento text dotýká. Leda by jsi byla účastna právě těch situací, které proběhly pouze mezi čtyřma očima, některé dokonce jen mezi dvěma.
A pokud říkáš, že víš, pak jistou osobu stavíš do velmi nepříjemné role.
A z Tvých vstupů mám dojem, že Ti něco vážně dost vadí. Nevím, co to má být. V posledním komentu jsi totiž dost uštěpačná, blbě ironická a mírně sebestředná. Působí to na mě dost protivně.
08.12.2013 19:39 Marta
avatar no vidíš, In

z toho tvojho:
Marto, maat, udělám si s tímhle textem průzkum jinde. Chci zjistit jestli máte pravdu. Pak napíšu.
mám presne ten istý dojem:
V posledním komentu jsi totiž dost uštěpačná, blbě ironická a mírně sebestředná. Působí to na mě dost protivně.
08.12.2013 19:42 Marta
avatar a ešte sa chcem ospravedlniť

máš pravdu
neviem o tom celom NIČ

.
08.12.2013 20:09 Jaroslav Vraj
avatar co to je, probůh, je to text, kterej si
po komentech musí sbírat něco takovýho?
nebo je to kusem vedle něj? -

mluvit o něm je jedna věc, další je dokometovávání
komentářů, a doslovný rozebírání reakcí třeba
(doufám teda) v nepochopení právě oněch reakcí...

a jen poslední bych snad -
proč mám ten hnusnej pocit, že je tu i jinej důvod?
08.12.2013 20:22 Marta
avatar z mojej strany nie je žiaden iný dôvod!!

po Inkinom ozname o "prieskume" som nadobudla pocit
že naznačuje: "nejaké dve mi tu nebudú hovoriť čosi takéto..im dokážem, že sa mýlia"

nuž som zareagovala
možno trochu napaprčene

už mlčím
teraz navyše s pocitom, že: "no no, marta!"
08.12.2013 20:28 cvrcka
avatar Marti, myslím, že to v tom komentu nebylo... ono někdy fakt těžko jenom slovama, psaním si porozumět a i já cítím, že Inka byla víc zvědavá na funkčnost svýho textu v širším než na 'oprávněnost' vašich (našich) názorů... těžko někdy vše doformulovat a těžko někdy zachytit.

nevidím důvody ke 'kordům' ... čtu to celkem přátelsky, když jdu po slovech. .)
08.12.2013 20:49 Jaroslav Vraj
avatar
"no no, marta!"

to ani náhodou, jen mi přišlo spíš jako
dost osobně pojmuté, ale pokud tomu tak není,
tím líp :)
08.12.2013 20:51 Indigo
avatar
po Inkinom ozname o "prieskume" som nadobudla pocit
že naznačuje: "nejaké dve mi tu nebudú hovoriť čosi takéto..im dokážem, že sa mýlia"


Doprčic, Marto. A proč, když jsi ten dojem měla, proč jsi to ksakru, tak neřekla!

Mohly jsme si ušetřit další zbytečný kecy. Obě.
08.12.2013 21:03 cvrcka
avatar A že sem fakt zvědavá, co ohlas bez kontextů.. fakt.. i když.. jako tady se asi nikde o slovech nebavěj, mám pocit, no ale i tak!
08.12.2013 21:12 Indigo
avatar Dík, cvrcko, že máš zájem, že pomáháš. Všimla jsem si, co jsi napsala tam jinde Luise. Ale Luisa možná není tak úplně mimo, takže nevím, zda-li za tu objektivitu.:)
08.12.2013 21:31 cvrcka
avatar no, ale bez ohledů na zde představený konotace či rádoby objektivitu kohokoli :) , text nějak pracuje. to lze popsat. to mě zajímá - tam hlavně proto, že chytla přesně ten kus textu, kterej u mě nic. .)
Přidat komentář a avízovat
Hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro možnost hodnocení.

Zatím nikdo nehodnotil.
©

Vítejte na POETIKONU

POETICKÉM LITERÁRNÍM KLUBU

Přihlášení

ztratili jste heslo?

Nejste členy POETIKONu?

Staňte se registrovaným členem a můžete plně využívat webové stránky. Jako registrovaný člen, budete mít řadu výhod! NEZAPOMEŇTE, ŽE REGISTRACE NA WEBU VYUŽÍVÁ COOKIES

facebook_share
twitter_share
google_share
mailto
scrolltop