Na světě existují věci, které jsou tak odporné, že je nutno je skrývat a zamlčovat, nejen z důvodů estetických, nýbrž z důvodů čistě humánních. Pravda například. (Friedrich Nietzsche)
nevím, jestli se dá použít nádech, myslím, že ho můžeš použít, kdž vydechneš jednu ze svých básní, z tohoto hlediska nebude nikdy použitý, nebo tak nebude působit. Líbí se mi, jak rozehráváš druhou strofu
jen jeden steh!
snad jednu pintu živého
snažím se, ale nerozumím. pinta živého už i v jiné tvé... snad.
asi sem Ti už jednou, dvakrát (možná imrvére),
ale baví mě ta lehkost, kterou si vážeš jen tu a tam,
vyznívá pak téměř neúmyslně a přirozeně, když se text
listem neprodírá, jen v něm na chvíli ulpívá
hm, nad pintou si taky trochu lámu hlavu
tady mi přijde, že se ve stylu vracíš
do dob, kdy jsi jen náznakem a útržkovitě zmínila celý příběh
tady snad jednu myšlenku
hm, mávam s tvojimi textami občas problém
akoby som nevedela do nich preniknúť
akoby boli "zostručnené" do tej miery, že sa raz neviem zachytiť smer tvojich úvah
pritom ma však tvoje slová nenechávajú nedotknutou
hlavne druhá strofa
Stína: pintu živého jsem použila v textu prvně. Ale líbí se mi, že Ti v něčem takovém připadám už použitá.:)
Jarek: Jsem spokojená, žes na takovou nanicovatou hračku vyplýtval tolik krásně ukecaných slov a k jádru pudla nešels.:)
Věrka: Výborně, díky. To znamená, že jsem už nějaký ten kus cesty ušla. Od celého příběhu k jedné myšlence.
Marta: Tvůj postřeh není mimo realitu. Nejspíš je stručnost způsob odosobnění, druh ochrany ve smyslu něčeho velmi niterného. Nicméně z Tvé úvahy vyvozuji, že čtenáři nesvědčí. Díky.
Miriam: Nasekané, útržkovité snad, necelistvé - nesouhlasím. Však přesto díky za oči.
Motiv opakování /se/ v našich životech dobře rozehraný, souhlas s Jarkem v lehkosti občasné vázanosti. Pinta mi padla do noty. Celkové vyznění však pro mne příliš odosobněné, mám ráda "vřelejší, expresivnější" vyjadřování.
Gora:
Tento text není vřelý, ano. A jestliže jsem zde zmínila odosobněnost, pak se netýkala projeveného obsahu, nýbrž stručnosti sdělení. Jinak je to mýlka. Ten text je subjektivní lyrika.
Expresivnější vyjadřování? To nevím, jak jsi mínila.
Subjektivní lyriku jsem poznala:) Formálně asi není co vytknout, dobře postavenou báseň lze jen obdivovat, ale za srdce mne to nechytlo, tak to myslím. Nezlob se.
Proč jsem se zlobila:
Vyjádření typu tohle se mi nelíbí, protože raději upřednostňuji jiný typ tvorby. Ježiš, dyť to je příšerně zacyklený pohled na věc. Nejen na dílo samotné, ale i pro fungování na literárních webech vůbec. V komentu pro text nemáš přece psát co máš a nemáš ráda.Píšeš, jak na Tebe dílo působí, co s Tebou dělá, nebo nedělá, zkoumáš dílo a sama sebe v něm a opačně, jak jen Ti je možné. Případně, pokud jsi trochu více nebo méně studovala výstavbu tvorby hodnotíš v tom ohledu. To je koment pod dílem opravdu v pidikostce.
Fuj! Třináctku nechci!
Fuj, rajskou nejim!
Blbost!
Kdybych měla pod každé dílo, co jsem kdy přečetla napsat, že se mi nelíbí, protože mám ráda něco jiného, než to, co právě čtu, našla by se hrstka těch, nad kterýma bych souhlasně pokývala hlavou.
Proč už se nezlobím.
Tvé nezlob se, mě docela odzbrojilo a zbavilo zbytečné vášně.
Teprve se učím vyjadřovat názory, na jiných serverech jsem jednak jen asi půlrok a tam se nijak nepitvá, prostě bud líbí - nelíbí, tip - netip:)) Takže se nemám v hodnoceních čeho chytit, proto se chytám "rajské a třináctky". No, snad se naučím jiným měřítkům. Děkuju ti.
Staňte se registrovaným členem a můžete plně využívat webové stránky. Jako registrovaný člen, budete mít řadu výhod! NEZAPOMEŇTE, ŽE REGISTRACE NA WEBU VYUŽÍVÁ COOKIES