Přihlášení
Nick (bez diakritiky)

Heslo



REGISTRACE

ZAPOMENUTÉ HESLO
facebook_share
twitter_share
google_share
mailto
scrolltop
pavel
obrázky
Hiearchie článků
Rozcestník » Poezie - zbylé formy » časovaná
časovaná



klauni na schodech



kašpárci na drátě


neviditelní blázni zavíří
napříč parkovištěm


rozkomíhaní v čase

tykadlo vzpažit a jen tak
lehce zašimrat
pod palubní deskou

netykavky
v mírných
rozpacích

otakárek
přišpendlený
nesouhlasně mlaská
do fenyklu


u okna skep
tik pak
s kamennou tváří
pomalu
utáhne šedivou kravatu
ránu


Komentáře
02.05.2013 18:31 leporelos
avatar Neon,asi tim efektem,to me nejcasteji potkavalo pri opakovanem cteni.je to takova vymazlenost,s tim tikanim a tak.otakarek prispendleny je smutny druh,leda ze by vykoukl z pendlovek a ja zase,ze me to nevzalo trochu vic.ale proc to nevim,pac to bude podle vsech tech neonu zrejme dobry.
02.05.2013 21:55 Jaroslav Vraj
avatar efekty pohybu a stavbu zkoumám z čistě technickýho hlediska,
výborný jsou
ale podobný šarády tyhle věci nepotřebujou, odváděj pozornost -
proč nepustit takovejhle text k tomu, aby zapůsobil právě i bez
okolních "rozptylovaček" - jak plýtvání kvalitou mi přijde,
jak bys nevěřil, že i na čistým papíru by odezněla.
A že mně i bez těch cukrlat skvěle...
02.05.2013 21:59 Wopi
avatar Jarku, existuje i papírová verze bez pohybu, ale rozhodl jsem se využít možností, které mi dává html. Přišlo mi to jako oživení, ale chápu, že to někoho nemusí oslovovat.
02.05.2013 22:08 Jaroslav Vraj
avatar chápu, a právě že jsem tuhle na Tvých stránkách četl, tak asi i proto to výš...

jo a že upravuju kategorii hlásím
02.05.2013 23:14 cvrcka
avatar ROZKLAUNOVANÉ PŘEKVAPENÍ. jupí! oceňuju zvukomalbu, oceňuju významový přemety, oceňuju dolazení mnohomožnosti kyvadla, tak akorát na roztančení a vybarvený kotrmelec. a text Ano... i sám v sobě rozpažuje se do úsměvu i smutku v klaunově masce a že si mě otočil kolem prstu, prvního, Palce Velikého Svrchovaného.

jé, fakt překvapení.
03.05.2013 07:37 Stinohra
avatar jarek už to napsal... taky si na efekty moc nepotrpim i když uznávám, že tady je to vymyšlený dobře. Noa taky sem si pak přečetla tu papírovou verzi a za sebe, že ta věc bez pohybu ničím netratila... jojo, výborný to je.
A ještě, že pro mě hlavně ta s tím otakárkem, co nesouhlasně mlaská do fenyklu.
03.05.2013 08:58 Wopi
avatar Kde jste proboha četli papírovou verzi?? Já ji nikde neotiskl, je jen na webu!
Ono je těžké zavděčit se všem :) - Jardovi a Wiki se ta rozpohybovanost líbí...

Díky, cvrcko!
03.05.2013 09:06 Wopi
avatar jo, ještě avíza... jsem tu novej, tak ještě trochu bloudím ;-)
03.05.2013 09:12 Jaroslav Vraj
avatar já nemluvil o "papírové verzi", jen o té na webu...
Ono je těžké zavděčit se všem :) - Jardovi a Wiki se ta rozpohybovanost líbí...

možná mi to tak jen vyznělo, ale vyjmenovávání čtenářů, kterým se dílo líbí, přece nemůže změnit ani ovlivnit můj úsudek

no myslím že nejde o to zavděčit se, a že někomu sedne a jinýmu ne
je přece úplně přirozený - neviděl jsem tady věc, která by učarovala všem beze zbytku
komentáře jsou holt i takový, je to stejnej názor jako
kterejkoliv jinej - tedy aspoň já tak kritiku přijímám...:)
03.05.2013 09:12 Stinohra
avatar já samozřejmě myslela tu webovou verzi... no jo, je to na každýho jinak, vono to na mě trochu jen působí jako zbytečnost, něco jako když někdo dá vytisknout životopis na křiklavě zelenej papír... obsah nezmění, akorát je to mírně iritující, ale jak řikám, tady je to ještě v limitu, nijak extrémně mě to při čtení netrhalo :)
03.05.2013 09:45 Wopi
avatar Jarku, já nechci měnit Tvůj názor. Jen jsem chtěl dokumentovat, že každej jsme holt trošku jinej. A nemysli si, že jsem se nad Tvou kritikou nezamyslel! Od toho jsou.
03.05.2013 10:51 Jaroslav Vraj
avatar OK - díky za diskuzi, a pěknej pozdrav do Plzně oběma... :)
03.05.2013 14:05 Wopi
avatar Jo, s tím nesouměrným pohybem je to záměr.

Máš pravdu, že jsem chtěl zkusit nové možnosti, které nám dává to, že jsme odložili tužky a papíry.

A že Ti to nic neříká, z toho si nic nedělej - proti gustu žádný dišputát.
03.05.2013 19:47 rezka
avatar super nápad s tím putujícím textem,
podle mě další level od audia
08.05.2013 19:08 Luisa
avatar Nevím, já... nemám ráda počítačové věci. Zní to strašně pitomě, ale je to tak. Nejsem schopná se smířit s tím, že je tu nějaká jiná realita, vlastně vůbec s tím, že by to realita byla. To zaprvé. Ale je tu ještě ono závažnější zadruhé. Nejsem schopna akceptovat využití technologií v umění. Možná jsem zkrátka zastánce klasicismu. Jsem pro to, aby autor pro svou tvorbu využil pouze prostředky, které si je schopen vyrobit sám. Spočítal jen to, co je schopen spočítat sám - třeba v architektuře. Dávám přednost té úžasné geometrii na papíře která byla využita ke stavbě chrámů... A tak. Ony spolu ty dva body souvisejí. Když využijeme nějakou technologii, dostáváme se trochu mimo realitu. Čím víc ji využijeme tím víc jsme mimo. Já osobně kladu velký důraz na to, držet se reálného a současného. Vůbec to vidím vzhledem k dnešku jako to nejdůležitější v umění.

Tedy - kdyby mělo být po mém, musel bys sestavit nějaký stroj s ozubenými kolečky aby Ti tam ta slova takhle běhala. Musel bys to namalovat těmi krásnými barvami. A já bych byla spokojená. Až na ty parkoviště teda, ty mi v tom textu trochu překážejí /ano, to, že existují osobní automobily také snáším těžko/.
10.05.2013 13:27 Marta
avatar hej, podarené
obsah i forma zaujali

jediné, čo ma podráždilo, je farba podkladu..ružová? eh, tú nemusím :)
10.05.2013 15:04 Wopi
avatar Marto, mně se ta růžová už taky nelíbí, ono to bylo původně na jiném serveru, kde ladila, teď bych ji nejradši předělal - domluvím se s adminem
10.05.2013 15:05 Wopi
avatar Díky, Jenny! Jsem rád, že jsem alespoň někomu přišel k chuti :)
17.05.2013 20:04 Wopi
avatar Souhlas s Wiki. Luiso, věř mi, že bych klidně psal poezii husím brkem a zdobil při tom velká písmena ornamenty. Ale jsem toho názoru, že poezie má přímo POVINNOST akceptovat vývoj života okolo nás.
17.05.2013 20:39 Wopi
avatar Mimochodem: ta doba husích brků měla své neopakovatelné kouzlo. Přitlačením jste získali tlustší čáru, povolením tlaku tenčí. Takže se dalo elegantně zdůraznit písmeno obklopené kudrlinkami. Ale ta doba je pryč a dnes jsme jinde.
Dám avízo všem, protože to je zajímavé téma k diskusi - co je vhodné použít v dnešní poezii?
A jako provokaci uvedu své "dílo": http://wopi.cz/ac...ndex.html. K jeho "akčnosti" nutno přejíždět myší přes text....
17.05.2013 20:53 Luisa
avatar Značnou část své poezie píšu tuší a tedy perem. /Ozdobná písmena jsem se naučila na dědově půdě, ale je pravda, že to s nimi flákám, je to pomalé./ A jinak tužkou, čímkoli, ale na papír. Web používám jen jako nástroj k publikaci - a to jen z toho důvodu, že zatím nejsem tak dobrá, abych si mohla dovolit lepší způsob. Kdybys schéma vyrobil a nafilmoval, bylo by to také něco jiného. Ber to takto. Když si přepíšeš obyčejnej text doma zas rukou, máš to stejný, co měl autor. Tohle nepřepíšeš.
17.05.2013 22:34 Stinohra
avatar asi neumim uplně přesně popsat, co mi konkrétně na těchhle vychytávkách vadí... heh, možná to, že to neumim, takže si takhle pěkně hrát nemůžu... Autor podle mě může/ musí použít/ využít veškerý dostupný technologie/ možnosti... jenom pak samozřejmě narazí na skupinu lidí, kterejm se to nebude líbit a na skupinu lidí, který se to líbit bude. Tim, že odmítnu nový technologie a budu vycházet jen z toho, co sama jsem schopna, si vytvářim určitý omezení a mně jakýkoliv omezení v umění děsně štvou. Tak já to beru tak, že autor to tak prostě chtěl i když sem taky spíš staromilec, hehe. Je to vlastně jenom efekt, na kvalitu textu to vliv nemá. A tak já přidám palec, protože jak na to tak koukám, tak mi to vlastně příde docela vymakaný.
18.05.2013 06:06 Wopi
avatar Ještě bych poprosil administrátora, jestli by nešlo změnit "background" v díle na hodnotu "f9d977". Díky.
18.05.2013 12:19 Luisa
avatar
Autor podle mě může/ musí použít/ využít veškerý dostupný technologie/ možnosti...

Tohle by ale autora docela omezovalo, ne?
18.05.2013 12:39 Wopi
avatar Nechápu, jak může omezovat něco, co ROZŠIŘUJE paletu možností... :-o
18.05.2013 12:39 Stinohra
avatar Ta formulace je divná, uznávám :)
Tak spíš může, pokud chce a pokud to jinak realizovat nejde, pak musí... spousta věcí by v umění nevznikla, nebýt technologie.
18.05.2013 12:48 Luisa
avatar Omezovat to může ve smyslu, že potřebuješ kromě své hlavy pak čím dál více pomůcek k tvorbě. Navíc tady je potřebuje i čtenář.
A taky. Omezovat ve smyslu, že pak se nabízí jít snazší cestou.
Třeba. Na co kreslit realistické obrazy, když máme fotografii.
Jenomže... každá práce se pozná, prostě žádná fotografie se obrazu nevyrovná. Stejně tak... kdybys tohle vyrobil svépomocí, bylo by jaksi víc vidět, že ta báseň má pro Tebe v této podobě cenu i velké námahy.
A tak.
18.05.2013 13:59 Stinohra
avatar jj, hehe, někdo potřebuje nejen víc pomůcek, ale i víc lidí. Sem kdysi četla ňákej rozhovor s Černým, ne že bych ho nějak milovala... já asi jako nemyslím využití technologie ve smyslu zjednodušení, ale tam, kde to jinak nejde a kde autor nemá jinou možnost... takže souhlasím s rozšířením možností toho, co můžeš udělat. Mě jde spíš o to, že třeba zrovna tohle by někdo mohl vnímat jako samoúčelný, že ta báseň je natolik dobrá, že to nepotřebuje, což si třeba myslim já, ale třeba je to prostě přidaná hodnota... a celkově si řikám proč ne i když preferuju klasiku.
hm,
fotografie se obrazu nevyrovná

já nevim, pro mě to sou prostě dvě odlišný věci... fotografie nabízí jiný možnosti... konkrétní situaci třeba, při vší snaze nezachytíš na obrazu... malování je proces, fotografie okamžik... hehe, tohle nemam vůbec promyšlený a melu to tu, jak mi to na jazyk příde, takže asi teď bude hrozně lehký mě nachytat
18.05.2013 15:42 Wopi
avatar Luiso, já opravdu preferuju obrazy, kde malíř něco přidá nad realitu prosté fotografie, nějaký svůj osobitý nápad....
18.05.2013 15:47 Wopi
avatar Například tenhle týden jsme koupili do bytu tenhle obraz: fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/417904_589376477753844_1104779497_n.jpg, jistě mi dáš za pravdu, že přináší něco úplně jiného, než fotografie.
Přidat komentář a avízovat
Hodnocení
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro možnost hodnocení.

Zatím nikdo nehodnotil.
©

Vítejte na POETIKONU

POETICKÉM LITERÁRNÍM KLUBU

Přihlášení

ztratili jste heslo?

Nejste členy POETIKONu?

Staňte se registrovaným členem a můžete plně využívat webové stránky. Jako registrovaný člen, budete mít řadu výhod! NEZAPOMEŇTE, ŽE REGISTRACE NA WEBU VYUŽÍVÁ COOKIES

facebook_share
twitter_share
google_share
mailto
scrolltop