Och, jak jsem ráda, že tady vidím Tvůj text.
Hele, párkrát už jsem to četla, nevím, nakolik můj názor bude za něco stát, ale pár poznámeček se mi v hlavě dohromady dalo
Zaprvé ta první strofa - ta melodie, nebo intonace, nevím co přesně, ale tím "sama maso nejí" to vyjede strašně nahoru. Navazuje to na to "krmí" a pak to pokračuje tím "žaluzií". Podle mě to trochu ruší.
Zadruhý se mi to trochu těžko spojuje, ale to přejde. Potřebuju si to srovnat v hlavě. Poslední strofa je výborná. Ptám se, kde bereš na ty talíře. A taky. Taky Ti dávám palec, protože po dlouhý době se na mě zase podívala poezie. A tak.
Lui, Wopi - těší mě, že vám to funguje, protože mě ne uplně prostě, mám teď trochu problém dostat se do tý "nálady", ve který fakt musim psát, jenže tu potřebu mám prostě pořád... ano, luiso, přesně tyhle výhrady sama k textu mám. Ty rýmy, který tam sou, sou spíš nedopatřením, než záměrem.
¨
Oldo - vim naprosto přesně jak to myslíš, ale není v tom kalkul. není to tak, že bych za každou cenu chtěla text ozvláštnit, samovolně mi to do tý atmosféry prostě naskočilo.
Bukowskýho čtu značně limitovaně a spíš by bylo přesnější říct, že četla, nikoliv však poezii, jak by se možná nabízelo, ale výhradně prózu.
Díky vám.
Nejsem si uplně jistej v některých místech jak mám co chápat. Tak třeba s tou panenkou jsem to teda pochopil až později. ale doufal jsem, že to nebude někdo, ale něco. Zajímavě psycho. Jako ta próza od Ortena, co mi posledně doporučovala Luisa. (jmenovalo se to "Eta, Eta, žlutí ptáci"). Celý zabalený náladou ústavního pokoje tak trochu leká čtenáře.
prolnutí zevnitř ven
tohle na mě byl docela těžký, jakože zastavil jsem se nad tím dlouho a báseň mi utekla. Začal jsem odznova. A nakonec příjemné čtení. P
eh, píšu svůj komentář
teda píšu to, co bych řek ve chvíli, kdy ten text dočtu, to, že nemám rád obraty typu "srdce rozpuklé do kapiček rosy vrůstalo do skal právě dozrávajících na starý jabloni", tak právě to nemá nic společnýho s tím jak kdokoli jinej vnímá poezii
jasně, každej z nás asi najde texty, kdy se snaží vyšperkovat šperk, ještě trochu znásilnit násilí, zatknout zatykač, prostě násobit něco co tím úkonem podle mýho ztratí
a proto, že nejsem maxwell ani kravíček je můj koment odlišnej
ale dyť jo, jardo... srdce rozpuklé do kapiček... chachá... hele, mě to fakt nijak neuráží, já sem naopak ráda, že když ti to příde jako kravina, že to napíšeš, stejně jako oldřich, že mu to logicky nesedí. jak už sem napsala, v tý formulaci neni kalkul, že bych chtěla záměrně nějak brousit nebo oslňovat formulací bo tak. možná je to jenom takovej ten moment, kdy se prostě nevyhnu přehánění, protože asi tuhle tendenci mam.
andy - asi se mi líp reaguje na negativí komenty, ale tak díky ti, potěšil si mě, tou podobností obzvlášť.
egone - já většinou moc nejinotajim, takže když napíšu, že někdo kdysi vylovil z řeky panenku, tak to tak fakt myslim a nic jinýho za tim nejni, ale jestli sis tam našel něcco jinýho, tak sem samozřejmě ráda... že se ti to místy hůř četlo, to chápu, ono se to trochu trhá, no.
panebóže, nepřeháníte to trochu? jaký křížový války? já asi tu sem proto, aby mi tu každej moh napsat svůj názor, s nikym tu válčit nehodlám a do debaty na téma diskriminace čtenáře vůči autorovi nebo naopak se vůbec nehodlám zapojovat. máte plný právo říct, že je to blbý dílo, já se s tim popasuju, ale i na koment ostatní můžou reagovat. měla sem za to, že je to tu žádoucí...
Taky mě ty křížový války zarazily. Nevím, jestli tady někdo válčí, já osobně komentuju. A věřím, že je tu natolik svobodno, že smím okomentovat i komentář. Nebo snad ne??
Jéje, Stíno, za mě jenom taková polemika vůbec né o díle a úplně bez emocí. Mě jenom napadlo, že se to dá formulovat jinak a že to chci Oldovi říct.
A jestli někdy něco hrotím, dneska teda vůbec.
Ano, komentovat koment, klidně. Někdy je to skutečně žádoucí.
Nikdo tady s nikým neválčí, alespoň o tom nevím.
haha, no já jsem si liboval do té doby,
než se panenka změnila, a začala jaksi
korespondovat s tou druhou - asi jsem to
až tak explicitně nechtěl, nebo co :)
hlasatelka šumění
porcuje autonehodu
genitivní metafora, no..., s tou je to
povětšinou na levačku, poněkud zdeformuje
schopnost pochopení významu, však vynecháním
či tvarem: "hlasatelka
porcuje autonehodu"
"hlasatelka v šumění
porcuje autonehodu"
a všechno je pro mne fajn...
jinak se mi netrhalo nic, jo a že si pročítám
už drahnou chvíli poslední trojverší, paráda
in - no jo, šak já sem ráda, že se tu mluví, páč mnohem hůř bych asi nesla, kdyby moje veledílo skončilo v tom levym sloupku nejmíň komentovanejch děl.
Já tentokrát nebudu mluvit o detailech, ale o způsobu celkového pojetí. Samozřejmě, že ty maličkosti, kámen ke kamínku, ale o tom už tu mluvili ostatní dost/přece málo.
Jinak.
Já chci od díla vlastně to, aby mě smetlo. Jedno jak se toho autor chopí. Chci aby mě ovládlo, aby bylo jako démon před kterým nelze uniknout. Zahlodá se do tebe, aniž si všimneš, a dál je jako buňka co se bez tvého přičinění bezbřeze stále množí.
Potřebuješ najít úder. Blesk co protne znenadání oblohu.Jenže nic z toho tady nemůžu najít. Jen náznaky změny počasí - poprchává. Jestli teda chápeš, jak to myslím.
Staňte se registrovaným členem a můžete plně využívat webové stránky. Jako registrovaný člen, budete mít řadu výhod! NEZAPOMEŇTE, ŽE REGISTRACE NA WEBU VYUŽÍVÁ COOKIES