Neon,asi tim efektem,to me nejcasteji potkavalo pri opakovanem cteni.je to takova vymazlenost,s tim tikanim a tak.otakarek prispendleny je smutny druh,leda ze by vykoukl z pendlovek a ja zase,ze me to nevzalo trochu vic.ale proc to nevim,pac to bude podle vsech tech neonu zrejme dobry.
efekty pohybu a stavbu zkoumám z čistě technickýho hlediska,
výborný jsou
ale podobný šarády tyhle věci nepotřebujou, odváděj pozornost -
proč nepustit takovejhle text k tomu, aby zapůsobil právě i bez
okolních "rozptylovaček" - jak plýtvání kvalitou mi přijde,
jak bys nevěřil, že i na čistým papíru by odezněla.
A že mně i bez těch cukrlat skvěle...
Jarku, existuje i papírová verze bez pohybu, ale rozhodl jsem se využít možností, které mi dává html. Přišlo mi to jako oživení, ale chápu, že to někoho nemusí oslovovat.
ROZKLAUNOVANÉ PŘEKVAPENÍ. jupí! oceňuju zvukomalbu, oceňuju významový přemety, oceňuju dolazení mnohomožnosti kyvadla, tak akorát na roztančení a vybarvený kotrmelec. a text Ano... i sám v sobě rozpažuje se do úsměvu i smutku v klaunově masce a že si mě otočil kolem prstu, prvního, Palce Velikého Svrchovaného.
jarek už to napsal... taky si na efekty moc nepotrpim i když uznávám, že tady je to vymyšlený dobře. Noa taky sem si pak přečetla tu papírovou verzi a za sebe, že ta věc bez pohybu ničím netratila... jojo, výborný to je.
A ještě, že pro mě hlavně ta s tím otakárkem, co nesouhlasně mlaská do fenyklu.
Kde jste proboha četli papírovou verzi?? Já ji nikde neotiskl, je jen na webu!
Ono je těžké zavděčit se všem :) - Jardovi a Wiki se ta rozpohybovanost líbí...
já nemluvil o "papírové verzi", jen o té na webu...
Ono je těžké zavděčit se všem :) - Jardovi a Wiki se ta rozpohybovanost líbí...
možná mi to tak jen vyznělo, ale vyjmenovávání čtenářů, kterým se dílo líbí, přece nemůže změnit ani ovlivnit můj úsudek
no myslím že nejde o to zavděčit se, a že někomu sedne a jinýmu ne
je přece úplně přirozený - neviděl jsem tady věc, která by učarovala všem beze zbytku
komentáře jsou holt i takový, je to stejnej názor jako
kterejkoliv jinej - tedy aspoň já tak kritiku přijímám...:)
já samozřejmě myslela tu webovou verzi... no jo, je to na každýho jinak, vono to na mě trochu jen působí jako zbytečnost, něco jako když někdo dá vytisknout životopis na křiklavě zelenej papír... obsah nezmění, akorát je to mírně iritující, ale jak řikám, tady je to ještě v limitu, nijak extrémně mě to při čtení netrhalo :)
Jarku, já nechci měnit Tvůj názor. Jen jsem chtěl dokumentovat, že každej jsme holt trošku jinej. A nemysli si, že jsem se nad Tvou kritikou nezamyslel! Od toho jsou.
Nevím, já... nemám ráda počítačové věci. Zní to strašně pitomě, ale je to tak. Nejsem schopná se smířit s tím, že je tu nějaká jiná realita, vlastně vůbec s tím, že by to realita byla. To zaprvé. Ale je tu ještě ono závažnější zadruhé. Nejsem schopna akceptovat využití technologií v umění. Možná jsem zkrátka zastánce klasicismu. Jsem pro to, aby autor pro svou tvorbu využil pouze prostředky, které si je schopen vyrobit sám. Spočítal jen to, co je schopen spočítat sám - třeba v architektuře. Dávám přednost té úžasné geometrii na papíře která byla využita ke stavbě chrámů... A tak. Ony spolu ty dva body souvisejí. Když využijeme nějakou technologii, dostáváme se trochu mimo realitu. Čím víc ji využijeme tím víc jsme mimo. Já osobně kladu velký důraz na to, držet se reálného a současného. Vůbec to vidím vzhledem k dnešku jako to nejdůležitější v umění.
Tedy - kdyby mělo být po mém, musel bys sestavit nějaký stroj s ozubenými kolečky aby Ti tam ta slova takhle běhala. Musel bys to namalovat těmi krásnými barvami. A já bych byla spokojená. Až na ty parkoviště teda, ty mi v tom textu trochu překážejí /ano, to, že existují osobní automobily také snáším těžko/.
Souhlas s Wiki. Luiso, věř mi, že bych klidně psal poezii husím brkem a zdobil při tom velká písmena ornamenty. Ale jsem toho názoru, že poezie má přímo POVINNOST akceptovat vývoj života okolo nás.
Mimochodem: ta doba husích brků měla své neopakovatelné kouzlo. Přitlačením jste získali tlustší čáru, povolením tlaku tenčí. Takže se dalo elegantně zdůraznit písmeno obklopené kudrlinkami. Ale ta doba je pryč a dnes jsme jinde.
Dám avízo všem, protože to je zajímavé téma k diskusi - co je vhodné použít v dnešní poezii?
A jako provokaci uvedu své "dílo": http://wopi.cz/ac...ndex.html. K jeho "akčnosti" nutno přejíždět myší přes text....
Značnou část své poezie píšu tuší a tedy perem. /Ozdobná písmena jsem se naučila na dědově půdě, ale je pravda, že to s nimi flákám, je to pomalé./ A jinak tužkou, čímkoli, ale na papír. Web používám jen jako nástroj k publikaci - a to jen z toho důvodu, že zatím nejsem tak dobrá, abych si mohla dovolit lepší způsob. Kdybys schéma vyrobil a nafilmoval, bylo by to také něco jiného. Ber to takto. Když si přepíšeš obyčejnej text doma zas rukou, máš to stejný, co měl autor. Tohle nepřepíšeš.
asi neumim uplně přesně popsat, co mi konkrétně na těchhle vychytávkách vadí... heh, možná to, že to neumim, takže si takhle pěkně hrát nemůžu... Autor podle mě může/ musí použít/ využít veškerý dostupný technologie/ možnosti... jenom pak samozřejmě narazí na skupinu lidí, kterejm se to nebude líbit a na skupinu lidí, který se to líbit bude. Tim, že odmítnu nový technologie a budu vycházet jen z toho, co sama jsem schopna, si vytvářim určitý omezení a mně jakýkoliv omezení v umění děsně štvou. Tak já to beru tak, že autor to tak prostě chtěl i když sem taky spíš staromilec, hehe. Je to vlastně jenom efekt, na kvalitu textu to vliv nemá. A tak já přidám palec, protože jak na to tak koukám, tak mi to vlastně příde docela vymakaný.
Ta formulace je divná, uznávám :)
Tak spíš může, pokud chce a pokud to jinak realizovat nejde, pak musí... spousta věcí by v umění nevznikla, nebýt technologie.
Omezovat to může ve smyslu, že potřebuješ kromě své hlavy pak čím dál více pomůcek k tvorbě. Navíc tady je potřebuje i čtenář.
A taky. Omezovat ve smyslu, že pak se nabízí jít snazší cestou.
Třeba. Na co kreslit realistické obrazy, když máme fotografii.
Jenomže... každá práce se pozná, prostě žádná fotografie se obrazu nevyrovná. Stejně tak... kdybys tohle vyrobil svépomocí, bylo by jaksi víc vidět, že ta báseň má pro Tebe v této podobě cenu i velké námahy.
A tak.
jj, hehe, někdo potřebuje nejen víc pomůcek, ale i víc lidí. Sem kdysi četla ňákej rozhovor s Černým, ne že bych ho nějak milovala... já asi jako nemyslím využití technologie ve smyslu zjednodušení, ale tam, kde to jinak nejde a kde autor nemá jinou možnost... takže souhlasím s rozšířením možností toho, co můžeš udělat. Mě jde spíš o to, že třeba zrovna tohle by někdo mohl vnímat jako samoúčelný, že ta báseň je natolik dobrá, že to nepotřebuje, což si třeba myslim já, ale třeba je to prostě přidaná hodnota... a celkově si řikám proč ne i když preferuju klasiku.
hm,
fotografie se obrazu nevyrovná
já nevim, pro mě to sou prostě dvě odlišný věci... fotografie nabízí jiný možnosti... konkrétní situaci třeba, při vší snaze nezachytíš na obrazu... malování je proces, fotografie okamžik... hehe, tohle nemam vůbec promyšlený a melu to tu, jak mi to na jazyk příde, takže asi teď bude hrozně lehký mě nachytat
Staňte se registrovaným členem a můžete plně využívat webové stránky. Jako registrovaný člen, budete mít řadu výhod! NEZAPOMEŇTE, ŽE REGISTRACE NA WEBU VYUŽÍVÁ COOKIES